23948sdkhjf

SodaStream starter cola-krig i Danmark

Sodavandsmaskine-producenten udfordrer i ny kampagne Pepsi og Coca-Cola i Danmark - en krig, der skal vindes på convenience.
Der har altid været små krige og drillerier mellem de store colaspillere på markedet. Lige nu bryster Pepsi sig af at være danskernes foretrukne sukkerfri cola, og Coca-Cola beder os om at dele en cola og finde dannebrog i deres logo i forsøget på at skabe et naturligt link mellem cola-brandet og det at være dansk.

Nu skal mastodonterne til at holde øje med andre end bare hinanden og de andre cola-brands, der findes i supermarkederne. Udfordringen kommer fra en helt anden kant, der opfordrer danskerne til helt at droppe de færdiglavede colaer og i stedet lave det selv. I USA er krigen for alvor brudt ud, og amerikanerne har i den grad taget budskabet til sig. Og nu er turen kommet til Danmark.

- Vi er udmærket klar over, at det her er en hård kamp, og at det er David mod Goliat. Og der er vist ingen tvivl om, hvem der er hvem i den kamp. Men nu er det på høje tid, at nogen faktisk tør tage den kamp og gøre opmærksom på, at der findes alternativer til de store brands, som vi støder på alle vegne. Nu skal vi oplyse danskerne om, at der er et reelt og smartere alternativ, og som gang på gang slår kæmperne på smag, som ellers er deres stærkeste våben, siger Michele Fitzwilliams, marketing manager fra SodaStream i Danmark.

Cola-krigen skal vindes på convenience
SodaStream vil vinde på alt andet end 80’er-nostalgi, som de fleste af os nok husker dem fra. De vil vinde på convenience, convenience og så endnu mere convenience. Og meget tyder på, at sodavandsmaskine-producenten har fat i noget her. En dugfrisk undersøgelse, gennemført af analyseinstituttet YouGov*, viser bl.a., at halvdelen (49 procent) af alle danskere i nogen, høj eller meget høj grad synes, det er irriterende at opbevare pant-emballagen derhjemme.

- Der findes en smartere måde at drikke cola på. Det er bare de færreste, der kender til de fordele, der er ved at lave sin egen cola derhjemme. Man slipper nemlig for at slæbe dåser og flasker frem og tilbage, og det er bl.a. det, vi skal sørge for at få forklaret de travle danske familier, der i det 21. århundrede leder efter bekvemme alternativer, der gør hverdagen lettere, siger Michele Fitzwilliams.

* Der er i alt gennemført 1012 CAWI-interviews med danskere i alderen 18-74 år i perioden 12. - 16. juni 2013.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094